p style=""color: rgb(93, 93, 93); text-transform: none; text-indent: 0px; letter-spacing: normal; font-family: Verdana, Arial, sans-serif; font-size: 11px; font-style: normal; font-weight: 400; word-spacing: 0px; white-space: normal; max-width: 700px; orphans: 2; widows: 2; background-color: rgb(221, 220, 215); overflow-wrap: break-word; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; -webkit-text-stroke-width: 0px; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial;"">Έχω διαπιστώσει ότι σπανίως ένας μαθητής που έχει κατανοήσει σε βάθος τη «Βασική Θεωρία της Μουσικής» συναντά δυσκολίες στις μετέπειτα θεωρητικές του σπουδές. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που θέλησα να καταθέσω την εμπειρία μου στο συγκεκριμένο έργο. Ένας δεύτερος λόγος είναι ότι συχνά μαθητές και δάσκαλοι «τρέχουν» να καλύψουν τα κενά λίγο πριν από τις τελικές εξετάσεις. Το αποτέλεσμα είναι οι μαθητές να αποκτούν αρνητική ψυχολογία σε σχέση με τη θεωρητική πλευρά της μουσικής και χρόνο με το χρόνο να σωρεύουν τόσα κενά που είναι δύσκολο στη συνέχεια να καλυφθούν. Στο παρόν έργο, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας, διευκολύνεται η μάθηση και καλύπτονται τα κενά από τυχόν απουσίες των μαθητών. Προσφέρεται επίσης μια επιπλέον δυνατότητα στον εκπαιδευτικό της μουσικής για πιο αποτελεσματική διδασκαλία μέσω της διαδικτυακής επικοινωνίας. Η «Βασική Θεωρία της Μουσικής» περιέχει το αναγκαίο θεωρητικό υπόβαθρο, δοσμένο με επαγωγικό τρόπο, ώστε ο μαθητής να είναι σε θέση να ξεκινήσει απρόσκοπτα τη σπουδή της «Αρμονίας». Χωρίζεται σε Θεωρία Α, Β, Γ ακολουθώντας την ωδειακή πρακτική κατανομής της ύλης. Η Α Θεωρία χωρίζεται σε 12 μαθήματα από τα οποία τα δύο τελευταία είναι ένα βασικό λεξιλόγιο μουσικών όρων σε σχέση με τους χρωματισμούς και τη δυναμική. Η Β και Γ Θεωρία περιέχουν έναν κύκλο δώδεκα μαθημάτων. Κάθε μάθημα συνοδεύεται από φύλλο εργασίας. Ο μαθητής στο τέλος κάθε μαθήματος πρέπει να συμπληρώνει το φύλλο εργασίας και ο δάσκαλος να το ελέγχει σχολαστικά, δίνοντας τις αναγκαίες κατευθύνσεις ώστε να μην μένουν γνωστικά κενά. Στο συνοδευτικό cd βρίσκονται όλα τα φύλλα εργασίας και ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες. Τα φύλλα εργασίας σε ψηφιακή μορφή θα φανούν πολύ χρήσιμα, ιδιαιτέρως όταν ένας μαθητής χρειάζεται να επαναλάβει ένα μεγάλο μέρος από τις ασκήσεις. Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες υπάρχουν μόνο στο cd και βοηθούν στο να αξιολογηθούν τόσο οι μαθητές όσο και η αποτελεσματικότητα της όλης διδακτικής προσπάθειας. Κατά συνέπεια ο γραπτός έλεγχος στην τάξη πρέπει να γίνεται αφού έχουν διορθωθεί τα φύλλα εργασίας και έχει ασκηθεί η κατάλληλη συμβουλευτική στους μαθητές. Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες συγκεντρώνονται σε ένα ντοσιέ για κάθε μαθητή. Στο ντοσιέ αυτό ο δάσκαλος έχει ανάγλυφη την εικόνα της προόδου του μαθητή και μπορεί να σχεδιάσει πρόσθετη διδακτική στήριξη, ακριβώς στα σημεία που ο μαθητής έχει ανάγκη. Με εξαίρεση τις απαντήσεις που πρέπει να αποτυπωθούν στο πεντάγραμμο, όλες οι άλλες απαντήσεις μπορούν να δοθούν πάνω στο αρχείο pdf. Πολλές ευχαριστίες στους μαθητές μου και τους συναδέλφους μου με τους οποίους μοιράζομαι τις παιδαγωγικές μου ανησυχίες. Θερμές ευχαριστίες στον κ. Λουκά Ζάχο, Διευθυντή του Δημοτικού του Κολλεγίου Αθηνών, για τις κρίσιμες επισημάνσεις του στη διόρθωση των κειμένων. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην οικογένειά μου, συμπαραστάτη και συνοδοιπόρο της ζωής μου. Ελπίζω ότι το έργο μου «Βασική Θεωρία της Μουσικής» θα συμβάλει ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν σε μεγαλύτερο βάθος τις βασικές θεωρητικές γνώσεις και θα αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο στους δασκάλους που αγωνίζονται καθημερινά να αξιοποιούν και να επινοούν τις «βέλτιστες πρακτικές» για αποτελεσματικότερη διδασκαλία.
p style=""color: rgb(93, 93, 93); text-transform: none; text-indent: 0px; letter-spacing: normal; font-family: Verdana, Arial, sans-serif; font-size: 11px; font-style: normal; font-weight: 400; word-spacing: 0px; white-space: normal; max-width: 700px; orphans: 2; widows: 2; background-color: rgb(221, 220, 215); overflow-wrap: break-word; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; -webkit-text-stroke-width: 0px; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial;"">Έχω διαπιστώσει ότι σπανίως ένας μαθητής που έχει κατανοήσει σε βάθος τη «Βασική Θεωρία της Μουσικής» συναντά δυσκολίες στις μετέπειτα θεωρητικές του σπουδές. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που θέλησα να καταθέσω την εμπειρία μου στο συγκεκριμένο έργο. Ένας δεύτερος λόγος είναι ότι συχνά μαθητές και δάσκαλοι «τρέχουν» να καλύψουν τα κενά λίγο πριν από τις τελικές εξετάσεις. Το αποτέλεσμα είναι οι μαθητές να αποκτούν αρνητική ψυχολογία σε σχέση με τη θεωρητική πλευρά της μουσικής και χρόνο με το χρόνο να σωρεύουν τόσα κενά που είναι δύσκολο στη συνέχεια να καλυφθούν. Στο παρόν έργο, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας, διευκολύνεται η μάθηση και καλύπτονται τα κενά από τυχόν απουσίες των μαθητών. Προσφέρεται επίσης μια επιπλέον δυνατότητα στον εκπαιδευτικό της μουσικής για πιο αποτελεσματική διδασκαλία μέσω της διαδικτυακής επικοινωνίας. Η «Βασική Θεωρία της Μουσικής» περιέχει το αναγκαίο θεωρητικό υπόβαθρο, δοσμένο με επαγωγικό τρόπο, ώστε ο μαθητής να είναι σε θέση να ξεκινήσει απρόσκοπτα τη σπουδή της «Αρμονίας». Χωρίζεται σε Θεωρία Α, Β, Γ ακολουθώντας την ωδειακή πρακτική κατανομής της ύλης. Η Α Θεωρία χωρίζεται σε 12 μαθήματα από τα οποία τα δύο τελευταία είναι ένα βασικό λεξιλόγιο μουσικών όρων σε σχέση με τους χρωματισμούς και τη δυναμική. Η Β και Γ Θεωρία περιέχουν έναν κύκλο δώδεκα μαθημάτων. Κάθε μάθημα συνοδεύεται από φύλλο εργασίας. Ο μαθητής στο τέλος κάθε μαθήματος πρέπει να συμπληρώνει το φύλλο εργασίας και ο δάσκαλος να το ελέγχει σχολαστικά, δίνοντας τις αναγκαίες κατευθύνσεις ώστε να μην μένουν γνωστικά κενά. Στο συνοδευτικό cd βρίσκονται όλα τα φύλλα εργασίας και ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες. Τα φύλλα εργασίας σε ψηφιακή μορφή θα φανούν πολύ χρήσιμα, ιδιαιτέρως όταν ένας μαθητής χρειάζεται να επαναλάβει ένα μεγάλο μέρος από τις ασκήσεις. Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες υπάρχουν μόνο στο cd και βοηθούν στο να αξιολογηθούν τόσο οι μαθητές όσο και η αποτελεσματικότητα της όλης διδακτικής προσπάθειας. Κατά συνέπεια ο γραπτός έλεγχος στην τάξη πρέπει να γίνεται αφού έχουν διορθωθεί τα φύλλα εργασίας και έχει ασκηθεί η κατάλληλη συμβουλευτική στους μαθητές. Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες συγκεντρώνονται σε ένα ντοσιέ για κάθε μαθητή. Στο ντοσιέ αυτό ο δάσκαλος έχει ανάγλυφη την εικόνα της προόδου του μαθητή και μπορεί να σχεδιάσει πρόσθετη διδακτική στήριξη, ακριβώς στα σημεία που ο μαθητής έχει ανάγκη. Με εξαίρεση τις απαντήσεις που πρέπει να αποτυπωθούν στο πεντάγραμμο, όλες οι άλλες απαντήσεις μπορούν να δοθούν πάνω στο αρχείο pdf. Πολλές ευχαριστίες στους μαθητές μου και τους συναδέλφους μου με τους οποίους μοιράζομαι τις παιδαγωγικές μου ανησυχίες. Θερμές ευχαριστίες στον κ. Λουκά Ζάχο, Διευθυντή του Δημοτικού του Κολλεγίου Αθηνών, για τις κρίσιμες επισημάνσεις του στη διόρθωση των κειμένων. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην οικογένειά μου, συμπαραστάτη και συνοδοιπόρο της ζωής μου. Ελπίζω ότι το έργο μου «Βασική Θεωρία της Μουσικής» θα συμβάλει ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν σε μεγαλύτερο βάθος τις βασικές θεωρητικές γνώσεις και θα αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο στους δασκάλους που αγωνίζονται καθημερινά να αξιοποιούν και να επινοούν τις «βέλτιστες πρακτικές» για αποτελεσματικότερη διδασκαλία.
Δ. Μ.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Κουτούγκου Βάσεις για τη Μουσική (Θεωρία) 2 Βιβλίο
13 €14,50 €Προτ. Λιαν. Τιμή:
Πυργιώτης Ασκησιολόγιο για Μουσική Θεωρία και Πρακτική 2 Βιβλίο
14,40 €16 €Προτ. Λιαν. Τιμή:
ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΛΟΜΟΙΡΗΣ ΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
19,40 €21,50 €Προτ. Λιαν. Τιμή:
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΔΕΣ
Πυργιώτης Ασκησιολόγιο για Μουσική Θεωρία και Πρακτική 1 Βιβλίο
14,40 €16 €Προτ. Λιαν. Τιμή:
ΒΙΒΛΙΟ ΓΕΩΡΓΕΛΗ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 2
Σύνδεση
Δημιουργία νέου λογαριασμού