Κοκκίδου Η Διδακτική της Μουσικής Βιβλίο
Κωδικός: 1.1282
Mια ολοκληρωμένη πρόταση για το μάθημα της μουσικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Διαφωτίζει ποικίλες πτυχές στο πεδίο της Μουσικής Εκπαίδευσης, μέσα από ένα επικαιροποιημένο θεωρητικό υπόβαθρο αλλά και μέσα από προτάσεις εφαρμογής.
Oι θεωρητικές ενότητες προκρίνουν προσεγγίσεις που ξεπερνούν την παραδοσιακή συμβατική αντίληψη για το μάθημα της μουσικής και προκρίνουν νέες πρακτικές, νέα μεθοδολογικά εργαλεία, νέα περιεχόμενα και νέες μουσικοπαιδαγωγικές αρχές. Το θεωρητικό μέρος πλαισιώνεται από 300 περίπου δραστηριότητες, κάποιες εκ των οποίων μπορούν να υλοποιηθούν ως μέρος ενός μαθήματος, άλλες μπορούν να καλύψουν ολόκληρη τη διδακτική ώρα ενώ υπάρχουν και αρκετές που χρειάζονται περισσότερες διδακτικές ώρες (project). Η/ο εκπαιδευτικός, μελετώντας κάθε δραστηριότητα, θα αποφασίσει για τον χρονικό ορίζοντα της υλοποίησής της και θα οργανώσει αντίστοιχα το μάθημά της/του.
Αξίωμα του βιβλίου είναι ότι ο σκοπός της μουσικής εκπαίδευσης δεν είναι μόνο να διδάσκουμε στα παιδιά και στους νέους να τραγουδούν σωστά και να παίζουν μουσικά όργανα, να διαβάζουν νότες ή να αυτοσχεδιάζουν και να συνθέτουν μουσική. Είναι κάτι πολύ περισσότερο. Η ανάπτυξη της μουσικότητας των μαθητών μας, περιλαμβάνει τη σκέψη τους, τα συναισθήματά τους, το σώμα τους, διαμορφώνει την αυτοαντίληψή τους, το δυναμικό τους, το χαρακτήρα τους. Μέσα από τη μουσική εκπαίδευση οι μαθητές/μαθήτριες μπορούν να βιώσουν το αίσθημα του «ανήκειν» σε μία ομάδα, να προσδιορίσουν την προσωπική και την κοινωνική τους ταυτότητα, και να δώσουν νόημα στον εαυτό τους και στον κόσμο.
Mια ολοκληρωμένη πρόταση για το μάθημα της μουσικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Διαφωτίζει ποικίλες πτυχές στο πεδίο της Μουσικής Εκπαίδευσης, μέσα από ένα επικαιροποιημένο θεωρητικό υπόβαθρο αλλά και μέσα από προτάσεις εφαρμογής.
Oι θεωρητικές ενότητες προκρίνουν προσεγγίσεις που ξεπερνούν την παραδοσιακή συμβατική αντίληψη για το μάθημα της μουσικής και προκρίνουν νέες πρακτικές, νέα μεθοδολογικά εργαλεία, νέα περιεχόμενα και νέες μουσικοπαιδαγωγικές αρχές. Το θεωρητικό μέρος πλαισιώνεται από 300 περίπου δραστηριότητες, κάποιες εκ των οποίων μπορούν να υλοποιηθούν ως μέρος ενός μαθήματος, άλλες μπορούν να καλύψουν ολόκληρη τη διδακτική ώρα ενώ υπάρχουν και αρκετές που χρειάζονται περισσότερες διδακτικές ώρες (project). Η/ο εκπαιδευτικός, μελετώντας κάθε δραστηριότητα, θα αποφασίσει για τον χρονικό ορίζοντα της υλοποίησής της και θα οργανώσει αντίστοιχα το μάθημά της/του.
Αξίωμα του βιβλίου είναι ότι ο σκοπός της μουσικής εκπαίδευσης δεν είναι μόνο να διδάσκουμε στα παιδιά και στους νέους να τραγουδούν σωστά και να παίζουν μουσικά όργανα, να διαβάζουν νότες ή να αυτοσχεδιάζουν και να συνθέτουν μουσική. Είναι κάτι πολύ περισσότερο. Η ανάπτυξη της μουσικότητας των μαθητών μας, περιλαμβάνει τη σκέψη τους, τα συναισθήματά τους, το σώμα τους, διαμορφώνει την αυτοαντίληψή τους, το δυναμικό τους, το χαρακτήρα τους. Μέσα από τη μουσική εκπαίδευση οι μαθητές/μαθήτριες μπορούν να βιώσουν το αίσθημα του «ανήκειν» σε μία ομάδα, να προσδιορίσουν την προσωπική και την κοινωνική τους ταυτότητα, και να δώσουν νόημα στον εαυτό τους και στον κόσμο.
Σύνδεση
Δημιουργία νέου λογαριασμού