Δανιηλίδη Μουσική Απ'την Αρχή (6-8 Χρονών) Μέθοδος 2η Βιβλίο
Κωδικός: 1.5431
(χρωμοσελίδες με αυτοκόλλητα)
Το δεύτερο τεύχος απευθύνεται στα παιδιά που ξεκινάνε το πιάνο στην ηλικία των 6-7-8 ετών. Είναι ακόμα μικρά αλλά όχι μωρά.
Επειδή οι νότες μπαίνουν σχετικά γρήγορα η μία μετά την άλλη και είναι πολλές για τα μάτια των παιδιών– το μυαλό τους αντέχει, τα μάτια τρομάζουν – το βιβλίο συνοδεύεται από μία καρτέλα, στην οποία υπάρχουν όλες οι νότες του βιβλίου και όλη η ύλη συνοπτικά. Αυτή την καρτέλα την συμβουλευόμαστε συνέχεια. Επίσης στο τέλος του βιβλίου έχω επισυνάψει ασκήσεις για καλύτερη και πιο ουσιαστική κατανόηση του υλικού. Το κάθε κομμάτι έχει δικές του ασκήσεις εμπέδωσης νοτών. Οι ασκήσεις είναι γραπτές και προφορικές. Στις γραπτές αντιγράφουμε αρκετές φορές την καινούρια νότα στο κενό δεξιά της, ενώ στις προφορικές διαβάζουμε όλες τις νότες της άσκησης σαν ρυθμικό σολφέζ με το σύστημα Orff.
Σε αυτό το τεύχος προχωράμε πιο αργά. Η κάθε καινούρια νότα πρέπει να εμπεδώνεται καλά και να συνδέεται έντονα με την χωροταξική έννοια του πιάνου. Δηλαδή που βρίσκεται ακριβώς. Να καταλάβουν οι μαθητές πως το κάθε ΝΤΟ ή το ΛΑ έχει δική του θέση. Σε αυτό βοηθάνε τα μικρά ζωγραφιστά πιανάκια στα οποία σημειώνονται οι καινούριες νότες.
Σχεδόν όλα τα κομματάκια του βιβλίου έχουν λόγια και αυτό είναι πολύ σημαντικό για την μουσική ανάπτυξη του παιδιού. Τραγουδάμε για να αποτυπώνονται οι μελωδίες στο μυαλό του παιδιού.
Σημαντικό είναι κάθε φορά να επαναλαμβάνονται όλα τα κομμάτια που έχει κάνει το παιδί. Ή τουλάχιστον 5 με 10 κομμάτια τη φορά. Έτσι η συναυλία μπορεί να γίνει ανά πάσα στιγμή χωρίς κάποια ιδιαίτερη προετοιμασία η πρόβα.
Αναλυτικές οδηγίες ροής μαθημάτων υπάρχουν στο βιβλίο μου «Εγχειρίδιο δασκάλου».
Κλειδιά: ΣΟΛ , ΦΑ
Διαστολές, μέτρο, κλάσμα του μέτρου, μέτρημα
Νότες: δύο οκτάβες
Αξίες: τέταρτο, τέταρτο παρεστιγμένο, μισό, ολόκληρο, όγδοα
Παύσεις: τετάρτου, μισού, ολοκλήρου
Αλλοιώσεις: δίεση, ύφεση, οπλισμός
Χρωματισμοί: f, p, staccato, legato
Σημεία επανάληψης: απλά και με αλλαγή τέλους (volta)
(χρωμοσελίδες με αυτοκόλλητα)
Το δεύτερο τεύχος απευθύνεται στα παιδιά που ξεκινάνε το πιάνο στην ηλικία των 6-7-8 ετών. Είναι ακόμα μικρά αλλά όχι μωρά.
Επειδή οι νότες μπαίνουν σχετικά γρήγορα η μία μετά την άλλη και είναι πολλές για τα μάτια των παιδιών– το μυαλό τους αντέχει, τα μάτια τρομάζουν – το βιβλίο συνοδεύεται από μία καρτέλα, στην οποία υπάρχουν όλες οι νότες του βιβλίου και όλη η ύλη συνοπτικά. Αυτή την καρτέλα την συμβουλευόμαστε συνέχεια. Επίσης στο τέλος του βιβλίου έχω επισυνάψει ασκήσεις για καλύτερη και πιο ουσιαστική κατανόηση του υλικού. Το κάθε κομμάτι έχει δικές του ασκήσεις εμπέδωσης νοτών. Οι ασκήσεις είναι γραπτές και προφορικές. Στις γραπτές αντιγράφουμε αρκετές φορές την καινούρια νότα στο κενό δεξιά της, ενώ στις προφορικές διαβάζουμε όλες τις νότες της άσκησης σαν ρυθμικό σολφέζ με το σύστημα Orff.
Σε αυτό το τεύχος προχωράμε πιο αργά. Η κάθε καινούρια νότα πρέπει να εμπεδώνεται καλά και να συνδέεται έντονα με την χωροταξική έννοια του πιάνου. Δηλαδή που βρίσκεται ακριβώς. Να καταλάβουν οι μαθητές πως το κάθε ΝΤΟ ή το ΛΑ έχει δική του θέση. Σε αυτό βοηθάνε τα μικρά ζωγραφιστά πιανάκια στα οποία σημειώνονται οι καινούριες νότες.
Σχεδόν όλα τα κομματάκια του βιβλίου έχουν λόγια και αυτό είναι πολύ σημαντικό για την μουσική ανάπτυξη του παιδιού. Τραγουδάμε για να αποτυπώνονται οι μελωδίες στο μυαλό του παιδιού.
Σημαντικό είναι κάθε φορά να επαναλαμβάνονται όλα τα κομμάτια που έχει κάνει το παιδί. Ή τουλάχιστον 5 με 10 κομμάτια τη φορά. Έτσι η συναυλία μπορεί να γίνει ανά πάσα στιγμή χωρίς κάποια ιδιαίτερη προετοιμασία η πρόβα.
Αναλυτικές οδηγίες ροής μαθημάτων υπάρχουν στο βιβλίο μου «Εγχειρίδιο δασκάλου».
Κλειδιά: ΣΟΛ , ΦΑ
Διαστολές, μέτρο, κλάσμα του μέτρου, μέτρημα
Νότες: δύο οκτάβες
Αξίες: τέταρτο, τέταρτο παρεστιγμένο, μισό, ολόκληρο, όγδοα
Παύσεις: τετάρτου, μισού, ολοκλήρου
Αλλοιώσεις: δίεση, ύφεση, οπλισμός
Χρωματισμοί: f, p, staccato, legato
Σημεία επανάληψης: απλά και με αλλαγή τέλους (volta)
Σύνδεση
Δημιουργία νέου λογαριασμού